Änderungen zur Arenasaison 6

Die Arenasaison 5 geht langsam dem Ende zu und Saison 6 steht schon in den Startlöchern. Wir werden in der 6. Auflage ein paar enorme Änderungen bekommen, bezüglich des Ratings. Der Startschuss der neuen Saison wird womöglich mit Patch 3.1 sein.

Vorab möchte ich noch darauf Hinweisen, dass Heute (26.03.09) auf den PTR´s die Arenen unter Beobachtung stehen. Wer also gerne Arena spielt, kann sich Heute auf den PTR´s einfinden und dort ausgiebig testen. Wir hatten diesbezüglich eine News vor 2 Tagen.

Kommen wir nun zur kommenden Saison 6. Wie schon angesprochen, wird es einige Änderungen geben. Eine gravierende Änderung ist das Rating zum Start der neuen Saison. Alle Teams starten mit einer Wertung von 0, anstatt wie üblich mit 1500. Dafür gibt es die ersten Gegenstände schon ab einer Wertung von 1250.

Das Matchmaking System wird nun Teams gegeneinander antreten lassen, welche von der Matchmaking Wertung her, nicht allzu weit auseinander liegen. Die Matchmaking Wertung wird nach dem Ende eines Spiels in der Punktetabelle angezeigt. Somit bekommt man die Informationen, wo das gegnerische Team stand.

Wenn ihr jetzt Angst bekommen solltet, dass ihr weniger Arenapunkte durch die geringere Wertung bekommt, kann ich euch beruhigen. Alle Teams erhalten bis zu einer Wertung von 1500, die gleiche Menge an Arenapunkten. Die Menge steigt erst, sobald er eine höhere Wertung als 1500 erreicht habt.

Damit es für Spieler einfacher wird, später in der Saison einem Team beizutreten, startet deren persönliche Wertung mit dem Wert der Teamwertung. Weiterhin startet ihr in der Nähe der Matchmaking Wertung eures Teams. Dies soll verhindern, dass Spieler sich später in Teams laden lassen und somit ihre persönliche Wertung extrem schnell steigern können.

Zitat von: Bornakk (Quelle)
Now that Arena Season 6 is on the horizon, we wanted to share some details regarding upcoming changes to the arena rating system in Arena Season 6. With Arena Season 6, arena teams will start at 0 rating instead of 1500, which will allow teams to have more continuous progression throughout the arena season. In addition, we reevaluated item purchases and felt many of them were too difficult to obtain so we will be altering the rating requirements needed to purchase the latest arena items. For example, items with a rating requirement will now be obtainable starting at 1250 rating.

As with the current system, the matchmaking system will attempt to match teams against opponents who are closest to their average matchmaking rating. Starting with Arena Season 6, a team’s average matchmaking rating will be shown in the scoreboard at the end of each match so that you can see where your team stands compared to the opposing team you just faced. All arena teams that are below a 1500 arena rating will always earn arena points as a 1500 rated team. This will allow teams to continue to build up arena points while working on gaining the ratings needed to purchase items.

In order to make joining teams later in the season a little easier for players, the system will now be setup so if a player joins a team that has a team rating of 1000 or higher, the player’s personal rating will start off at 1000 instead of 0. And Another thing to keep in mind is that until you start to get close to your team’s matchmaking rating, you will be gaining around 20 or more points in a win and zero or nearly zero in a loss. So players will make steady progress through games played until they near their team’s matchmaking rating.

Please note that a more specific start date for Arena Season 6 will be provided as soon as it is determined.

Here is a list of some PvP items that will be available in Arena Season 6 and their expected rating requirements:

No Rating Required:
Hateful Gloves
Hateful Legs
Hateful Chest
Hateful Helm
Hateful Shoulders

Hateful Ring
Hateful Trinket
Deadly Bracer
Deadly Belt
Deadly Boots
Deadly Neck
Deadly Ring
Deadly Cape
Deadly Trinket

Rating Required:
1250+: Deadly Relics/Idols/Librams/Totems
1300+: Deadly Gloves
1350+: Deadly Legs
1400+: Deadly Chest
1450+: Deadly Helm
1500+: Deadly Shoulders

1400+: Furious Bracer (honor)
1450+: Furious Belt (honor)
1500+: Furious Boots (honor)
1550+: Furious Neck (honor)
1600+: Furious Gloves
1650+: Furious Ring (honor)
1700+: Furious Legs
1750+: Furious Chest
1800+: Furious Trinket (honor)
1850+: Furious Weapon
1900+: Furious Helm
1950+: Furious Wands/Relics/etc
2000+: Furious Cloak (honor)
2050+: Furious Shoulders
2200+: 2nd Tier Furious Weapon
2300+: Furious Tabard

To answer some players’ questions:
-Only the current arena season’s weapons (furious) will be available. Deadly weapons will be removed when Arena Season 6 starts.
-The first tier furious weapons will be equivalent to heroic Ulduar weapons and the second tier furious weapons will match heroic hard mode Ulduar weapons.