WoW Patch 4.3 Hotfix: Erste Nerfs in der Drachenseele

Blizzard hat uns in der letzten Nacht wieder mit einem neuen Hotfix zum aktuellen Patch 4.3 beglückt und als wir uns die Liste der Änderungen durchgelesen haben wollten wir es erst nicht glauben. Denn wie es scheint, beginnen die Entwickler nun schon in der zweiten Heroic-ID mit dem Nerfen des neuen Raids Drachenseele.

Denn einige Dinge wurden hier im 25er Heroic-Modus geändert: So wurde der Schaden von Yor’sahj abgeschwächt und er verliert 10% seiner Lebenspunkte. Weiterhin haben alle Adds auf dem Rücken von Todesschwinge nun 6% weniger Leben. Daneben gab es auch bei anderen Bossen eine Reihe kleinerer Änderungen, welche aber zum größten Teil eher in die Kategorie Bugfixes fallen.

Druiden, Paladine und Krieger können sich freuen, dass einige Fehler an ihrer Klasse behoben wurden. Doch was haltet ihr von dem sehr frühen Nerf an den Bossen? Der Raidprogress stagniert ja nun beim Kampf mit Todesschwinge und sowohl Blood Legion, als auch Vodka und die anderen Gilden mit 6 von 8 Bossen haben diese Hürde noch nicht genommen. Ist es richtig, wenn Blizzard hier nun die Bosse ein wenig leichter macht, oder sollte eurer Meinung nach so früh noch nicht Hand angelegt werden? Diskutiert mit uns im Forum!

Zitat von: Kaivax (Quelle)
December 12

  • Classes
    • Druid
      • Pounce should now apply its Bleed to targets beyond its normal range when used with the Glyph of Pounce.
      • The Mass Regeneration effect from the druid Tier 13 bonus now heals 25% of the healing received by the druid from Frenzied Regeneration, down from 50%. The tooltip will be updated in a later patch.
    • Paladin
      • Holy Radiance should now stack properly with other paladins’ Holy Radiance, with all valid targets nearby being properly healed.
    • Warrior
      • Bladestorm will now properly apply its immunities to spell effects that are in flight when Bladestorm is activated.

  • Dungeons and Raids
    • Hour of Twilight

      • Archbishop Benedictus

        • Thrall should no longer despawn when no players are near him after the gauntlet has been completed.

    • Throne of the Four Winds
      • Al’Akir

        • Wind Burst should no longer knock players back too far.

    • Dragon Soul
      • Morchok
        • Earthen Soldiers, Ancient Water Lords and Earthen Destroyers now move faster.
        • Morchok’s Resonating Crystals should now always target the closest players when they explode.
      • Yor’sahj the Unsleeping
        • Damage done by Forgotten Ones, Void Bolt AOE, and Searing Blood has been reduced on 25-person, Heroic difficulty.

        • Yor’sahj’s health has been reduced by 10% on 25-person, Heroic difficulty.
      • Hagara the Stormbinder
        • Hagara?s Frost Shield can no longer be broken by Shattering Throw to avoid her Frozen Tempest phase.
      • Warlord Zon’ozz
        • Disrupting Shadows no longer deals AoE damage or knockbacks when the duration is reduced with Mage Armor on Heroic raid difficulties.
      • Warmaster Blackhorn
        • Shockwave can now be broken by trinkets and other effects that cancel stuns.
        • Blackhorn’s Vengeance now accrues at a rate of 1% per 2% of missiong HP on Raid Finder difficulty.
        • After Warmaster Blackhorn is killed, the deck fire on upper decks is no longer present on Heroic difficulty.
        • Warmaster Blackhorn, the Twilight Elite Slayers, and the Twilight Elite Dreadblades are no longer able to attack players while mounted.
      • Spine of Deathwing
        • Blood Corruption: Earth will no longer morph into Blood Corruption: Death when dispelled.
        • Blood Corruption: Earth now applies two stacks of Blood of Neltharion when it expires on 25-player heroic difficulty.
        • The health pools for Burning Tendon, Corrupted Blood, Corruption, and Hideous Amalgamation have been reduced by 6 to 11% for 25-person raids on both normal and Heroic difficulty.
        • Hideous Amalgamations with the Superheated buff no longer pulse their AE damage after being thrown from Deathwing’s back.
      • Madness of Deathwing
        • Damage done by Elementium Blast, Corrupted Blood, and Blistering Heat have been lowered on Raid Finder difficulty.
        • This encounter should now complete when all players die after Deathwing has been defeated.
  • Items
    • Darkmoon Zeppelin should no longer be converted to a Horde Balloon during an Alliance to Horde faction change.

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