Automatische Wiederherstellung verlorener Gegenstände

Im US-Battle.net ist heute Nacht ein Feature live gegangen, welches hoffentlich auch bald den Weg ins EU-Battle.net findet. Dabei handelt es sich um einen automatisieren Dienst, welcher das Wiederherstellen gelöschter, verkaufter oder entzauberter Gegenstände ermöglicht. Damit wird der etwas umständliche Weg über ein GM-Ticket erleichtert und das Ganze sollte nun wesentlich schneller vonstatten gehen.

Dabei gibt es natürlich ein paar Einschränkungen, welche ihr beachten solltet. Zunächst einmal ist der Service, wie oben schon gesagt, im Moment nur für US-Kunden zugängig. Wir können aber, wenn es wie üblich läuft erwarten, dass er heute oder morgen auch auf der EU-Seite freigegeben wird. Weiterhin könnt ihr den Service nur einmal alle 30 Tage nutzen, dabei aber dann gleich mehrere Gegenstände wiederherstellen lassen.


Auf der neuen Seite wählt ihr dann zunächst ein Spiel, dann einen Server und abschließend einen Charakter aus, bei welchem ihr die Gegenstände verloren habt. Nun erscheint eine Liste der Gegenstände, die ihr in letzter Zeit gelöscht, verkauft oder entzaubert habt. Wie lange diese Liste in die Vergangenheit reicht, ist im Moment noch nicht bekannt. Habt ihr dann einen oder mehrere Gegenstände ausgewählt, sollten sie nach einem kurzen Klick sofort in euren Briefkasten wandern.

Etwas anders verhält es sich, wenn ihr sie entzaubert habt. Dann muss erst ein Mitarbeiter des Kundendienstes gegenprüfen, ob ihr die erhaltenen Materialien noch besitzt. Sollte das nicht der Fall sein, kann der Gegenstand nicht wiederhergestellt werden. Achtet also drauf, dass ihr die Mats nicht einfach verbraucht oder besorgt sie euch wieder aus dem AH oder aus anderen Gegenständen. In allen anderen Fällen, also beim Verkaufen oder Löschen von Gegenständen gibt es diese Beschränkung nicht, ihr solltet aber genug Gold haben, damit es euch wieder abgezogen werden kann.

Zitat von: Blizzard (Quelle)
Battle.net Item Restoration allows World of Warcraft players to request restoration for sold, destroyed, or disenchanted items. In many cases, players will receive their restoration immediately.

Basics

How can I access the restoration web form?
When you use the ticket submission system on our Battle.net Support site to request restoration for an item, you will see the item restoration service in addition to the normal ticket submission option.

How do I use the web form to restore my items?
When you select the item restoration service, you will first choose a character to receive the restoration. A sortable list of items that the character recently destroyed or sold will appear. You can select items to restore by clicking Add. Once you’re satisfied, click Continue and confirm your restoration. The restored items will be delivered to your character via in-game mail.

Restrictions

How often can I use the web restoration service?
Active World of Warcraft accounts in good standing (not locked or banned) may use the item restoration web form once every 30 days.

What items can be restored?
Items that were recently sold, destroyed, or disenchanted can be restored through the web form. Items lost in any other way — including through trade, crafting, and use, among others — will not be eligible for restoration through the web form.

What if an item I want restored isn’t appearing on the list?
If an item does not appear on the list, it is not available for restoration through the web form.

Restorations

When will I receive my restoration?
Sold and destroyed items will be restored to you immediately after completing the web form, and a ticket for any disenchanted items will be sent to Customer Support for review on your behalf.

How will I receive my restoration?
Restored items will be sent to your in-game mailbox. Items that were sold to a vendor will be mailed cash on delivery for their sale amount.

How do restorations work for disenchanted items?
Disenchanted item restorations must be reviewed by Customer Support. During the review process, any materials gained from disenchanting the item will be removed before the item is restored. If the materials cannot be recovered, restoration of the disenchanted item will not be possible.

When will I receive the restoration for my disenchanted items?
Restorations for disenchanted items will need to be reviewed by Customer Support. A ticket will be automatically submitted through the web form and the restoration will be delivered to your in-game mailbox when the review is complete. The amount of time the review takes will depend on the number of tickets in our queue.