PvP in Pandaria: PvP-Macht, Beobachtermodus, Blacklists…

PvP ist einer der Bereiche in Mists of Pandaria, denen bisher noch nicht allzu viel Aufmerksamkeit gegönnt worden ist. Nun haben gleich zwei Blue-Poster in den Foren über das Thema gesprochen und dabei sind einige interessante Details sowie auch einige Enttäuschungen ans Licht gekommen.

Beginnen wir mit Ghostcrawlers Post zum Thema PvP-Macht und Abhärtung. PvP-Macht ist, für alle, die sich damit noch nicht auseinandergesetzt haben, ein neuer Wert, welcher auf PvP-Ausrüstung zu finden sein wird. Dieser erhöht den von euch im PvP gemachten Schaden oder die Heilung um einen gewissen Wert pro Punkt. Nun gibt es noch ein paar Fragen, die dazu geklärt werden müssen und genau diesen nimmt sich Ghostcrawler an.

Denn was ist mit dem Open-World-PvP? Funktioniert die PvP-Macht dort auch? Im Moment nicht, so die Aussage von GC. Der Schadensbonus würde zwar funktionieren, aber bei der Heilung stehe man vor dem Problem, dass man nicht erkennen könne, ob der Schaden, der geheilt werden soll, von einer PvP- oder einer PvE-Quelle verursacht werde. Und da man diesem Wert keinen großen Nutzen im PvE einräumen möchte, wird es hier problematisch.

Man diskutiere im Moment diverse Lösungen, so könne man sich z.B. vorstellen, die PvP-Macht überall außer in den Instanzen und Raids aktiv zu lassen, da man hier keinen großen Vorteil aus der besseren Heilung ziehen könne. Auch im Bezug auf die Weltbosse sei man sich sicher, dass der Wert nicht zu einer Bevorzugung von PvP-Equip im PvE führen wird.

In einem anderen Bluepost beantwortet Nakatoir einige Fragen der PvP-Community. Dabei ist gerade seine erste Antwort eine Enttäuschung für viele Spieler, die sich einen Beobachtermodus für BGs und vor allem die Arena gewünscht hätten. Man plane im Moment nicht, einen solchen Modus irgendwann in WoW einzuführen, so die quasi endgültige Absage.

Die nächste Frage bezieht sich auf das Blacklisting. Damit können ja ab MoP einige Schlachtfelder aus den zufälligen Schlachtfeldern herausgenommen werden, so dass man sie nicht mehr spielen muss, wenn man sie nicht mag. Die Frage war nun, ob das Gleiche auch für die Arenen gelte und hier gibt es eine unklare Aussage von Blizzard. Aktuell sei dies nicht der Fall, aber in Zukunft könne es durchaus implementiert werden.

Zitat von: Ghostcrawler (Quelle)
Is this testing or speculation? Because PvP Power and PvP Resilience should work anywhere with regard to DPS, but of course only when you are attacking or being attacked by other players.

The only thing that doesn’t work is PvP Power-fueled healing. At the moment, you only gain the healing benefit when in BGs and Arenas. The reason is because that we don’t want PvP gear to be super effective for PvE content (useful is fine, but super effective is not).

That design goal is easily met for damage dealers, because they won’t benefit from PvP Power when damaging creatures. Unfortunately, there isn’t a simple check for us to determine if a healer is healing damage done by PvP or PvE. In an Arena or BG you can make that assumption, but in the outdoor world you may be engaging in world PvP, or you may just be questing.

We are considering just letting PvP Power affect healing everywhere but dungeons and raids. That would solve world PvP and only risk unbalancing group questing and world bosses. Even the world bosses probably don’t represent a huge game balance risk, given that the option always exists to get tons of players together to zerg them.

Zitat von: Nakatoir (Quelle)
A lot of these questions I sadly do not have the answers to at this time and let’s also not turn this into a Q&A thread. I meant by my last post that we try to give answers to more specific questions as they occur through normal discussion.

I will answer what I can from the questions raised :)

28/06/2012 16:26Posted by Mírion
Is there a spectator mod in progress? That’s something alot of people want to both kill time and to improve their game in general.

There is a custom UI that was created by fans specifically for spectating to commentate arena tournaments, however that requires the people to queue for 5v5 matches and the two spectators per team to die :( There are currently no plans for an official spectator mode to be released at this time.

Is blacklisting going to apply to Arenas to? As you might read these forums you can’t really ignore all the RoV & Dalaran map threads.

At this time blacklisting is not a part of the arena queuing system, but maybe this will change in the future.

28/06/2012 17:08Posted by Ishaye
2) What are your plans to encourage world PvP in Pandaria for especially high-end PvP’ers. Is it possible there could be PvP objectives that gave higher Conquest caps or other epic, important rewards?

No flying mounts until level 90 and an item that can dismount players, world bosses which factions will be competing against each other to kill, areas that players will want to gain control of such as the black market auction house and also us just wanting to have people back out in the world. Generally the most enjoyable world PvP is something that occurs spontaneously because you encounter others randomly, not because of stuff that the designers put in to create conflict.

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