Mists of Pandaria Beta: Weitere Updates bei den Haustierkämpfen

Der Haustierkampf hat sich inzwischen zu einem beliebten Feature für Mists of Pandaria gemausert und Mumper hat im offiziellen Forum eine neue Liste mit Änderungen für das Pet Battle veröffentlicht.

So wurde die benötigte Erfahrung von Pets über Level 10 drastisch gesenkt und wilde Pets unter Level 15 behalten beim Fangen ihr aktuelles Level, während Pets der Level 16-20 ein Level verlieren und Pets der Level 21-25 verlieren sogar zwei Level beim Fang.

Spieler auf PvP-Servern sind während eines Haustierkampfes weiterhin von Spielern der anderen Fraktion angreifbar. Dafür erhalten sie einen Buff, der den erlittenen Schaden beim Kampfabbruch für 3 Sekunden um 50% verringert. Das Pet, gegen das ihr zu dem Zeitpunkt gekämpf habt, wird respawnen.

Die Aufladezeit für den Wiederbeleben-Zauber eines Spielers und der Stallmeister beträgt beim Login 3 Minuten, die Abklingzeit des Zaubers wurde auf 8 Minuten reduziert. Dafür wurde die Droprate der Bandagen von Battle Pet Tamer-Quests erhöht und das Stapellimit liegt nun bei 10 Bandagen.

Der Pet Battle-Kampflog hat einen eigenen Chat-Tab erhalten. Die Haustierkampf-Quests, Dailies und normale, sind nun accountweit und das System hinter der Wartschlange favorisiert nun Kämpfe mit ähnlichem Level über Warteschlangendauer.

Haustiere aus der freien Wildbahn werden nicht handelbar sein, es gibt jedoch immer noch über 150 handelbare Pets.

Maximal könnt ihr dreimal dasselbe Haustier besitzen, davon ausgenommen sind einzigartige Pets. Darunter fallen Haustiere von Erfolgen, Gilde, Promotion-Aktionen und aus dem Shop. TGC-Pets sind hingegen nicht einzigartig und können gehandelt werden.

Eine Besonderheit wird es noch zum Release zu Mists of Pandaria geben, denn es wird dort möglich sein, mehr als dreimal dasselbe Pet und mehr als die 500 Pets insgesamt zu besitzen. Haustiere, die als einzigartig markiert sind, werden aber trotzdem zusammengefasst.

Zitat von: Mumper (Quelle)
We are getting down to the wire guys! Just wanted to give everyone a few updates on some system wide changes. Some of this info might have already been posted but I think it’s useful to have it all in one place.

We have made a game wide pass on pets that are obstructed. You should see MUCH less of these errors now. We will continue to remove these as we find them.
We have dramatically reduced the XP required to level for pets after level 10.
Catching any pet level 15 or under retains its current level.
Catching a level 16-20 pet will lose 1 level.
Catching a level 21-25 pet will lose 2 levels.
Players are vulnerable to PVP while in a pet battle on PVP servers. We have added a buff that will reduce the amount of damage taken once you are broken out of battle by 50% for 3 seconds. PVE players are only affected if they are flagged or in an area that forces flagging. In addition, the exact pet you were fighting will respawn.
A 3m cool-up is activated on login for the Revive Battle Pets spell. The same cool-up is applied to Stable Masters.
The bandage drop rate from Battle Pet Tamer quests has been increased significantly.
The number of pet bandages dropped has been doubled.
The stack limit on pet bandages has been increased to 10.
We have reduced the cooldown on Revive Battle Pets to 8m.
The pet battle combat log has been moved to it’s own chat tab.
All pet battle tamer quests are account-wide. Both the dailys and the one-shots.
We have removed the pet swap on pets dying in everything except PVP.
The matchmaking system has been adjusted to favor battles with opponents of similar levels over queuing speed.
When a pet battle queue pops, you will now have the option to accept or decline.
Players will once again be able to engage in pet battles while in the pet battle queue.
You can have up to x3 of any pet except for uniques. The pets in the following categories are unique: Achievements, Pet Store, Guild and Promotional. Note that TCG pets are not unique and will be tradeable.
Pets caught through pet battles will not be tradeable. Note that many pets are still tradeable. (well over 150)
Day one migration from Cataclysm has been changed. You will now get all of your extra pets directly in the journal (rather than pet crates in your bags/mail) These pets will be allowed to exceed the 500 total/3x per pet limits for this one time event. Note that unique pets will be merged into one.
Release now works on any pet as long as you have more than one of that pet.
Release will continue to work at all times on pets caught though battle.
A number of pre-existing pets were upgrade to rare quality.
Again, a big thanks to everyone who has been helping us out with feedback on the beta. Your help is immensely appreciated!

Zitat von: Mumper (Quelle)
Pets will still be merged on MoP launch, but instead of placing them in your bags or mail they will be placed directly in your pet journal. You will be allowed to have more than 500 and 3x per pet during this process. Any pets that are flagged as unique will be merged into one and also placed in your journal. (Unique pets are from Achievements, Pet Store, Promotions and Guild) You will be able to cage any pets that are tradeable and you can release anything that you have more than one of.

A few examples:
A B.net account has a total of 6 Wolvar Pups across all of it’s characters. On merge the B.net account would have 6 Wolvar Pups. This would be the only time an account is allowed to have more than 3x of a single pet.
A B.net account has a total of 3 Murky’s from BlizzCon 2005 and 4 Nuts from the pet collection achievements across all of it’s characters. (both unique pets) On merge the B.net account will have 1 Murky and 1 Nuts.
Hope that helps clear things up.

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