LFR wird weniger Einfluss auf Ausrüstungsfortschritt haben

Der Schlachtzugsbrowser ist seit der Einführung viel diskutiert worden. Neben dem als zu einfach empfundenen Schwierigkeitsgrad wurde oft kritisiert, dass auch Progress-Gilden in Cataclysm diesen Modus besuchen mussten, da die LFR-Gegenstände zur optimalen Vorbereitung auf den neuen Raid nötig waren. Denn vor allem die in ihrer Gegenstandsstufe angehobenen Waffen von Todesschwinges Wahnsinn und die Boni der neuen T-Sets waren ein spürbares Upgrade des heroischen Gears aus den Feuerlanden.

Taepsilum hat sich nun im offiziellen Forum zu dieser Kritik geäußert und erklärt, was in Mists of Pandaria anders gemacht werden soll. So werden zuallererst alle Bosse im LFR Items mit einer Gegenstandsstufe fallen lassen. Sollten die Entwickler entscheiden, dass schwierige Kämpfe – wie Endbosse oder Hardmodes – höherwertige Beute gewähren, wird dies keine Auswirkung auf den Schlachtzugsbrowser haben, sondern nur im normalen und heroischen Schwierigkeitsgrad Anwendung finden.

Bei Einführung eines neuen Raid-Tiers werden die LFR-Versionen der Gegenstände etwas besser sein als die normalen Versionen des alten Tier, aber schlechter als die heroische Version. So wird der Raid Finder insgesamt weniger Einfluss auf den Fortschritt bei der Ausrüstung nehmen, insbesondere für Progress-Gilden. Diese werden viel weniger den Modus besuchen, weil für sie nicht mehr zwingend die Notwendigkeit bestehen wird.

Außerdem wird die Einführung vom Herz der Angst und der Terrasse des endlosen Frühlings etwas angepasst. Die Raids werden für den Schlachtzugsbrowser in drei Wartschlangen aufgeteilt (zwei für Herz der Angst, eine für Terrasse), die nicht gleichzeitig sondern wöchentlich gestaffelt eröffnet werden sollen. So können Progress-Spieler zwei Wochen Zeitvorsprung für den normalen und heroischen Modus erhalten.

Übrigens wird es für Spieler nicht möglich sein, das Lootsystem für die Bosse umzustellen. Bei den Bossen wird das System auf pro-Spieler-Basis beibehalten, so dass man auch als z.B. komplette Gildengruppe nicht Items untereinander handeln können wird.

Zitat von: Watcher (Quelle)
Within LFR, boss loot is handled on a per-player basis using the new system, regardless whether you queued as a full group or used the matchmaking features. You should still be able to change the loot method you use to handle any drops from the non-boss creatures in the instance if you are a full premade, but the boss system is hardcoded.

Zitat von: Taepsilum (Quelle)
Hello my fellow non-murloc creatures of Azeroth,

Please allow me to chip in with a few updated bits of information about LFR, I hope that you view this as an improvement and a step in the right direction over the current version of LFR. We do hear you and your feedback is seriously taken into consideration each time we decide to apply any change to the game.

We know that competitive players seem to dislike the idea of having to go through LFR to get some upgrades and that some will always go there as long as there is any chance at all of getting the slightest competitive advantage from it.
Of course we would prefer that LFR wasn’t part of the progression path for guilds that are raiding normal/heroic content, and so we have made some additional adjustments for the next iteration of LFR, for example:

– Currently we have two separate item levels in LFR, items from the last 2 encounters have a level of 390, while the rest have 384, this made the LFR gear from Deathwing a bit too attractive for just about everyone, including hardcore raiders, so we’ve decided that this needed to be changed for MoP.
Our initial intention was that this difference would work as a special reward for beating such difficult encounters but that didn’t really translate in LFR since those encounters don’t have a difficulty that is relevant enough for this reward to be warranted.
Basically our intention for MoP is that if we decide to give a slight bump and increase the loot table ilvl of end bosses, that same bump won’t be applied to LFR but only to normal/heroic modes.

– While the LFR gear from a new tier will continue to be slightly better than the normal difficulty items from the previous tier, we’ll structure the power level of future tiers’ LFR loot so that it doesn’t replace Heroic gear from the previous raid, and we’re continuing to discuss other solutions internally to limit the pressure for competitive raiders to run LFR.

– We’ve also made a slight change on how Terrace of Endless Spring and Heart of Fear are going to roll out. These two raids will still be split into three separate queues for LFR, but we no longer plan to release them all on the same day, instead, we’ll unlock one queue each week. We hope that by the time all of the bosses are available in LFR, organized raiders will have had two full weeks to work on normal difficulty and one week for Heroic difficulty.

While I don’t expect this to completely stop raiding guilds from feeling some need to go into LFR, I hope that it will provide less incentive, they shouldn’t feel obligated to continue running LFR for a long time on top of their normal/heroic progression, I’d say if LFR remains somewhat interesting for 2-3 weeks to some players that want one or two specific items from there, that’s not such a big issue.

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