Aufwertung des Bonuswurfs möglich – exklusive Pets und Mounts

Die Amulette des Glücks bringen euch bekanntlich bei Raid- oder Weltbossen eine zweite Chance auf Beute. Dass jedoch oft nur Gold rausspringt oder Gegenstände, die man bereits besitzt, frustiert einige Spieler.

Zarhym stellte im offiziellen Forum nun klar, dass das neue Loot-System keine Verbesserung des alten Systems darstellen soll und ihr lediglich eine zusätzliche Chance auf Gegenstände der Beuteliste des Bosses erhaltet. Das ist im Prinzip so, als ob ihr einfach zwei Mal auf die Beute würfeln könnt pro Woche. Dabei soll der Bonuswurf gar nicht wissen, welche Gegenstände ihr bereits besitzt, damit der zufällige Kern des Systems nicht zu effizient für die Charakterentwicklung wird.

Es gibt jedoch Überlegungen, dass man den Bonuswurf in der Hinsicht aufwerten könnte, dass es mehr wie ein Zufallsbonus wirkt, ohne die Charakterentwicklung zu stark zu fördern. So können wir vielleich bald mit einer geringen Chance Haustiere und Reittiere exklusiv durch diese Würfe statt Gold erhalten.

Zitat von: Zarhym (Quelle)
I’m convinced that people that complain about loot not dropping or the same loot dropping over and over never played through Vanilla. Or TBC either for that matter.

If they HAD, they would understand the nature of RNG.

I’ve been playing since Nov 05. The new bonus roll loot system was suppose to impove the old roll system.

I’m not sure “improve the old roll system” is the right way to phrase it, at least in the context that you have any expectation that the bonus roll should be much more likely to give you what you want, if not at least know not to give you what you already have.

Using a bonus roll is effectively no different than if you were to be able to loot that boss twice in one week. Each bonus roll provides the same chances of getting gear from the exact same loot tables as a normal loot roll — nothing more, nothing less.

So it’s an improvement in that you can earn an extra shot at a boss’s loot table in one week. But it’s not intended to be a system that ensures you never get what you don’t need. The random loot system can only be so convenient before it becomes too efficient. We believe chance should dictate whether or not you get something at all and, if you do, whether or not you need still need that item. That philosophy — specific to boss drops — hasn’t changed much over the years, so it stands to reason that even a bonus roll would follow the same structure.

But with that said, we’re exploring ways to make the bonus roll feel like more of a random bonus, without just making it extremely efficient for gaining character power. We understand how it feels to spend the charms and rarely see anything other than gold or items you don’t need. So, for example, we could maybe add pets and mounts that would have a low chance of dropping exclusively on a bonus roll.

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