WoD: Über neue Charaktermodelle und Grafik-Anforderungen

Wie wir bereits berichteten, wurden gestern die neuen Charaktermodelle für die weiblichen Menschen vorgestellt. Mit dieser Präsentation stellte sich natürlich auch die Frage, wie es um die Hardware-Anforderungen in der kommenden Erweiterung Warlords of Draenor stehe.

Eine Frage, die Community Manager Bashiok im offiziellen US-Forum zu klären versuchte. So weist dieser darauf hin, dass die Entwickler erst einmal die Arbeit am WoD Client beenden müssten, bevor sie einen Einblick in die neuen Hardware-Anforderungen geben könnten. Die Entwickler sind sich durchaus im Klaren, dass die neuen Charaktermodelle Anforderungen an die Systeme der Nutzer stellen werden – es ist jedoch unklar, ob diese auch von “älteren” Systemen unterstützt werden.

Zitat von: Bashiok (Quelle)
We don’t, and we tend not to have updated system requirements/recommendations until most content is in, most big changes and engineering are done, and we’re looking like there isn’t going to be anything else that would greatly affect performance. So we won’t really know absolutely until some point through the beta. We’re keenly aware of the system requirements the new character models may require, and how that could impact client performance. No further details yet on how they’ll be supported on lower end systems, if at all.

Fun fact, the game still supports processors and graphics cards that were released over 8 years ago. To put that in other terms, modern day systems are in some cases 50x more powerful than the lowest end systems the game still supports. Moving us forward graphically in such a dramatic way with the new models is going to require a lot of testing, tweaking, optimizing, and determination of what we can realistically support going forward, but we just don’t know what that will look like yet.