PTR Patch 5.4.7: Die Patchnotes wurden veröffentlicht

Seit heute ist nun der PTR für Patch 5.4.7 online, so dass ihr ihn betreten könnt. Wir haben direkt einmal geschaut, ob wir das Raben-Reittier oder das Raben-Haustier (wir berichteten) finden, aber zumindest im Shop ist es bisher nicht aufgetaucht. Wir werden das weiter im Auge behalten.

Ansonsten steht in den Patchnotes noch, dass die Erhabenen mit dem Patch die PVP Saison 15 Gegenstände droppen werden statt wie bisher die Saison 14 Gegenstände. Des Weiteren wird die Grundabhärtung auf 77% erhöht (vorher 72%). Bei Spielern unter Level 90 bleibt sie bei 40%. Die Kampfermüdung reduziert nun die erhaltene Heilung in PVP Kämpfen um 65% (vorher 55%).

Dämpfung setzt nun nach 5 Minuten ein (vorher 10 Minuten). Des Weiteren haben die Bosse im Alterac nun mehr Leben und teilen mehr Schaden aus. Außerdem wurde das Gegenstandslevel der Waffen, die Nebelwirker Ai auf der Zeitlosen Insel verkauft von 476 auf 489 angehoben. Das neue Gegenstandslevel der PVP Saison 15 ist 550!

Bei Blizzard selber ist man mit der Grundabhärtung nicht zufrieden wird aber erst mit Warlords of Draenor dort eine größere Änderung vornehmen können wie Community Manager Lore noch einmal im Forum bestätige.

Zitat von: Rygarius (Quelle)

Patch 5.4.7 is now available for testing on the Public Test Realms (PTR). Participating on the Public Test Realms lets you test patches before it has been released.

If you’d like to help test and provide feedback, you can start by copying your character and downloading the PTR client. Once you’ve had a chance to try things out, be sure to visit our PTR Discussion forum to discuss the patch, and the PTR Bug Report forum to report any issues or errors.
 

PTR Disclaimer

Please keep in mind that the notes below are not final, and details may be subject to change before the release of patch 5.4.7.
 

Updated January 24

World of Warcraft Patch 5.4.7 PTR

Creatures

  • Celestials now drop Season 15 Prideful Gladiator gear in place of Season 14 Grievous Gladiator gear.
  • Rare spawns in Krasarang Wilds now award Honor Points only when they are defeated for the first time each day.
     

PvP

  • Base Resilience for level-90 players is now 77% (up from 72%). Base Resilience for players below level 90 remain at 40%.
  • Resilience Diminishing Returns curve for Resilience has been adjusted for the new base resilience value to maintain the same value per point of Resilience as previously.
  • Battle Fatigue now reduces healing received while in PvP combat by 65% (up from 55%).
     

Battlegrounds and Arenas

  • Arenas
    • Dampening is now applied to an Arena match starting at the 5 minute mark (down from 10 minutes).
  • Alterac Valley
    • The following NPCs now have more health and deal more damage.
      • Alliance: Vanndar Stormpike, Balinda Stonehearth, Stormpike Defenders, Stormpike Bowman
      • Horde: Captain Galvangar, Drek’thar, Frostwolf Guardian, Frostwolf Bowman
    • The following NPCs are now immune to disarm, daze, and Death Grip.
      • Alliance: Vanndar Stormpike, Balinda Stonehearth
      • Horde: Captain Galvangar, Drek’thar
         

Items

  • The following items sold by Mistweaver Ai on the Timeless Isle have been raised to item level 489 (up from item level 476). This change is retroactive to all items that had been purchased previously.
    • Cloudscorcher Greatstaff
    • Contemplation of Shaohao
    • Daylight Protectorate
    • Featherdraw Longbow
    • Hozen Can Opener
    • Ordon Sacrificial Dagger
    • Pandaren Peace Offering
    • Scavenged Pandaren Dagger
    • Shield of the Eternal Noon
    • Yak-Herder’s Longstaff

Zitat von: Lore (Quelle)
We totally agree that having Base Resilience and Battle Fatigue numbers so high is not an ideal experience. We don’t like it either. We want to significantly lower, or possibly even remove them in Warlords.

Thing is, doing that requires a lot more underlying work to be done first. Health pools, ability scaling, mana regen… all of those need some pretty substantial adjustments. That’s not something we’d consider doing mid-expansion, but in 6.0 (where we’re already shrinking numbers down via the item squish), we can.

In the meantime, we want to be able to offer PvP’ers some new gear for the new season, and in order to do that, we need to tone damage and healing back a bit. We have to work within what we have currently available, and that means increasing Base Resilience and Battle Fatigue.