Aktuelle Probleme und Wartungsarbeiten an den Spielservern

Update 9.50 Uhr: Die Wartungsarbeiten sind vorbei und die Server sind wieder da! Auf den ersten Blick scheint es nun besser zu laufen. Wie sind eure Erfahrungen? Sagt es uns gerne in den Kommentaren!

Aktuell sind die Spielserver wegen Wartungsarbeiten offline. Bis 11 Uhr MEZ soll diese Wartung andauern und hoffentlich die ein oder anderen schweren Probleme, vor allem aber die Instabilität der Server beheben. Instabilität, Lags und vorhandene Probleme mit den Garnison-Servern machten es gestern für viele Spieler sehr schwer sich an Warlords of Draenor zu erfreuen.

Zu allem überfluss gab es auch noch eine DDoS Attacke, wie Blizzard mittlerweile offiziell bestätigte. Dennoch gehört der Launch von WoD noch zu den besseren und Blizzard wird die Probleme sicher in den Griff bekommen. Im Zuge der Latenzprobleme hatte man gestern bereits die maximale Anzahl eingeloggter Spieler vorübergehend auf allen Realms gesenkt, weshalb die Warteschlangen deutlich länger wurden, als sie es eigentlich wären.

Wir sind gespannt, ob man diese Maßnahme nach der Wartung zurücknehmen wird. Des Weiteren haben wir für euch nach dem Newsumbruch weitere Blueposts zu den Problematiken gesammelt.

Zitat von: Rynundu (Quelle)
Wir kümmern uns sowohl um alle Server- und Loginprobleme als auch alle Probleme in Bezug auf die Garnison. Bitte habt noch etwas Geduld. Wir wissen, wie ärgerlich die Situation für euch ist und arbeiten mit der höchsten Priorität an diesen Problemen.
Zitat von: Xarishflar (Quelle)
Im Zuge unserer Bemühungen, die Latenzprobleme in den Griff zu bekommen, wurde die Anzahl maximal eingeloggter Spieler vorübergehend für jeden Realm gesenkt.

Dies wird in längeren Warteschlangen resultieren, da volle Realms keine weiteren Spieler zulassen werden, bis eine entsprechende Anzahl an aktiven Charakteren ausgeloggt hat. Wir arbeiten weiterhin daran, dieses und andere Probleme zu beseitigen.


Zitat von: Bashiok (Quelle)
[Update] 9:00 p.m. PST

We’ll be performing maintenance on all NA realms beginning at 5 a.m. PST in order to address issues with realm stability. We anticipate this process will last approximately 4 hours and appreciate your patience during this time.

[Update] 8:00 p.m. PST

Our top priority continues to be service issues impacting performance and long wait times on North American realms. We recently pushed a server change that caused disconnects, and as a result login services are heavily impacted as players attempt to (re)log in to the game. If you experience issues logging in, please be patient and wait a few minutes before trying again. We’re continuing to work to address other stability and latency issues as well as make additional improvements in game performance.

[Update] 6:01 p.m. PST

We’re continuing to work toward greater realm stability and address the service issues impacting latency. Our current biggest hurdle is the concentration of players in specific areas and zones, and an unexpected effect of that concentration on the realm stability. We’re continuing to maintain a lowered realm population cap to help with the stability, which is resulting in increased queue times. We’re seeing some increase in individual zones drop which are causing localized player disconnections as we get into primetime in the Americas, and if someone is disconnected they will quite likely run into a queue to log back in. Work is progressing on improving realm stability through fixes targeting individual in-game issues, as well as on the backend game and network services.

3:02 p.m. PST

We’re excited to finally launch Warlords of Draenor and explore this new world with you, but we know that the experience has been less than ideal as we approach our first full day of launch.

Europe was our first region to launch, and we encountered a few issues due to the sheer number of players attempting to enter Draenor from a single location. We worked to add multiple new ways to access Draenor, and this helped ease some of the initial rush into the new expansion as players were able to access it from their capital cities, as well as from the shrines in Pandaria.

While that solution helped a ton for our North American launch, we ran into a few other issues, including a distributed denial of service attack, that resulted in increased latency.

To help correct for this and other issues, we’ve temporarily lowered maximum realm populations. This means there will be high queue times experienced on high-population realms.

Here are some of the other important issues we’re currently working to address:

Instance servers timing out, which may impact dungeon access
Continent server issues, which are resulting in Player Not Found and disconnection issues
Garrison server issues, which are resulting in phasing and performance issues

We’ll post updates here as we make progress against these issues. Thank you for your zeal to face down the tyranny of the Iron Horde—and for your continued patience as we work to improve the current experience.

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