Call to Arms: Die Gamemaster machen Überstunden

Seit dem 13.11. dürfen wir uns in Warlords of Draenor so richtig austoben, doch wie bei jeder Erweiterung haben auch viele Bugs und Probleme den Weg ins Spiel gefunden, was wiederum für jede Menge Arbeit bei der Support-Abteilung sorgt.

Im Battle.net meldet sich nun Support Forum Agent Vrakthris zu Wort und entschuldigt sich zunächst dafür, dass die Ticketwarteschlange derzeit sehr lange ausfällt. Im Normalfall sollen unsere Tickets innerhalb von 24 Stunden bearbeitet werden, momentan liegt man aber 96 Stunden über dieser Zeitspanne. Damit sich das ändert, hat man nun einen “Ruf zu den Waffen” für die Gamemaster ausgerufen, was man auf gut Deutsch mit Überstunden übersetzen könnte.

Mit dieser Massnahme will man die Ticketwarteschlange wieder auf einen akzeptablen Stand bringen, damit wir auch weiterhin möglichst ungestört auf Draenor unterwegs sein können. In den letzten Tagen hat man zudem viele Verbesserungen an der Stabilität und Kapazität der WoW-Server durchgeführt, was das Ticketaufkommen schon deutlich reduziert hat. Dennoch möchte man natürlich jeglichen Frust bei den Spielern vermeiden und dazu gehört natürlich, dass wir nicht bis zum Nimmerleinstag auf die Beantwortung unserer Tickets warten müssen.

Zitat von: Vrakthris (Quelle)
WoW Community:

With the release of our latest expansion: Warlords of Draenor, the response we have seen has been simply amazing. From the moment we introduced patch 6.0.2 a lot of you have been joining us in an effort to push back the Iron Tide. We continue to see many more venturing out to explore Draenor and to take their place on the front lines to save Azeroth from this latest threat.

Our World of Warcraft Customer Support teams have been preparing for the Iron Horde’s onslaught and been ready to help ensure that your play experience in Azeroth and through Draenor is as epic as possible. We have been learning the dungeons, garrisons, both prior to launch and while playing amongst all of you. We have also been brushing up on all the existing known issues that players may run into as they explore the next content.

Though we hope you won’t need it, when you must contact support the goal is always to respond to every player’s request within 24 hours. Unfortunately, our current response time for most contacts is approximately 96 hours behind that goal. We absolutely understand the frustration these extended wait times have caused many of you and we share in that frustration. Our intent is never to fall so far behind in getting you the assistance you need.

With that in mind we are issuing a “Call to Arms” for our Game Masters, to rally the troops, who have already been putting in extra hours to address the incoming volume of contacts. We’re giving it that extra push to bring those queue times back to our normal 24 hour mark.

Our developers have been working around the clock to improve realm stability, raise the capacity of all realms and resolve the many of the bugs that you all have been sending to us with the Submit Bug option through the in-game interface. We’re already seeing a decrease in the number of contacts that are coming in due to these improvements, and we’re confident that our “Call to Arms, combined with these improvements, will enable us to catch up rapidly!

We’re all gamers here and love World of Warcraft. The passion and enthusiasm that our players and community have for this expansion serves only to fuel us in our efforts to get everything running smoothly once more. We never want you to wait longer than absolutely necessary and can only apologize for falling behind in our response times.

Thank you all for your patience and understanding.

Sincerely,

– World of Warcraft Customer Support

Wie schauen denn eure Erfahrungen mit dem Support so aus? Wie lange musstet ihr auf die Beantwortung eines Tickets warten?

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