Patch 6.0.3 Hotfixes vom 9. Dezember 2014

Die nächsten Hotfixes wurden auf die Server aufgespielt. Der liebe Hotfix-Gnom kommt zur Zeit definitiv nicht zur Ruhe. Es vergeht wieder einmal kaum ein Tag ohne Hotfix.

Erneut gab es ein paar Änderungen bei der Garnison. Bei der Scheune wurde die Droprate für Wildblut aus Arbeitsaufträgen erhöht. Arbeitsaufträge im Zwergenbunker bzw. in der Kriegswerkstatt geben nun mehr Rüstungsteile der Eisernen Horde und auch die Droprate für Anhänger-Aufwertungen wurde erhöht.

Des Weiteren wurde das Cap von Gebrochene Knochen auf 5000 erhöht. In der Wiederverwertung sollte nun immer ein Gegenstand herausspringen, wenn man etwas wiederverwertet. Im Handelsposten gab es auch zwei Anpassungen. Der Erfolg Wilde Freunde verlangt nun nur noch eine Draenor-Fraktion auf ehrfürchtig. Außerdem verkauft nun die Sha’tari Verteidigung das Firmamentfeuer-Haustier.

Des Weiteren wurden ein paar Fehler bei den folgenden Klassen behoben: Druide, Jäger, Magier und Hexenmeister. Darüber hinaus gab es weitere Anpassungen im Hochfels und beim PvP wurde das Level 90 Bracket nun in den Bereich 91 bis 99 eingefügt. Für Urgeist kann man nun zudem nur noch “Gier” auswählen in einem “Bedarf vor Gier-Lootsystem”.

Zitat von: Rygarius (Quelle)

December 9

Garrisons, Followers, and Outposts

  • Garrison Buildings
    • Barn: Increased the drop rates for Savage Blood from work orders.
    • Dwarven Bunker / War Mill: Work orders now award more Iron Horde Scraps and increased the drop rates for Follower Enhancements.
    • Gladiator’s Sanctum: Characters can now accumulate up to a maximum of 5000 Broken Bones at a time.
    • Salvage Yard: Salvage recovered from a Garrison Mission should now always contain an item.
    • Trading Post: The Savage Friends achievement now only requires the character to become Exalted with 1 Draenor reputation (down from 3).
    • Trading Post (Alliance): The Sha’tari Defense quartermaster now correctly offers the Sky Fry Battle Pet for sale at Revered reputation.

Classes

  • Druid
    • General
      • Resolved an issue where Druids may sometimes lose Flight Form (and fall) when logging in or exiting from a Battleground or Arena match.
  • Hunter
    • General
      • Kill Shot should now correctly reset its cooldown when it fails to kill the target due to Cauterize (Mage) or Guardian Spirit (Priest).
  • Mage
    • Armor Sets
      • Mage Tier-16’s 4-piece set bonus is no longer guaranteed to trigger for characters above level 90.
  • Warlock
    • General
      • Dark Soul’s cooldown should now work correctly when used in conjunction with the talent Archimonde’s Darkness and Glyph of Dark Soul.

Quests

  • Spires of Arak
    • Orders, Commander?: Resolved an issue where characters that have performed a faction change may be unable to complete the quest.

Dungeons, Raids, and Scenarios

  • Raids
    • Highmaul
      • Iron Flame Technicians should no longer be incorrectly dropping Normal difficulty loot on Raid Finder difficulty.
      • The Butcher’s Heavy Handed attack should now be correctly counted as an attack for abilities that require an attack to trigger its effects.
      • The Butcher should no longer become unresponsive if a Rogue in stealth gets too close.
      • Brackenspore: Unit frames for Living Mushrooms and Rejuvenating Mushrooms should now display properly.
      • Imperator Mar’gok: Arcane Aberrations that have been Banished should now continue to use Collapsing Entity.
      • Imperator Mar’gok: Added a portal transporting players back to The Coliseum from Throne of the Imperator after Imperator Mar’gok has been defeated.
  • Dungeons
    • Shadowmoon Burial Grounds
      • The portal that appears after Ner’zhul has been defeated should now transport players back to the beginning of the Dungeon.

Battlegrounds and Arenas

  • The level 90 bracket has been merged into the level 91-99 bracket.
  • Priests should no longer be able to continue to hold onto the flag while in Spirit of Redemption form.
  • Rated Battleground flag carriers in a tanking specialization should no longer be taking more damage than flag carriers in a non-tanking specialization. Previously, flag carrying tanks took 50% more damage and that stacked with an additional 25% damage received while in RBGs (additional 75% damage received total). This change removes the 50% additional damage taken while carrying a flag in an RBG.

Professions

  • Enchanting
    • Resolved an issue that could cause Enchanter’s Illusions to be reverted from an item.

Items

  • General goods vendors across Draenor now offer Crystal Vials and Enchanting Vellums for sale.
  • Consumable items that summons a fast mount can no longer be used while in a Challenge Mode.
  • Elixir of Deep Earth now increases armor by 67 (down from 268).
  • Primal Spirit is now only eligible for Greed rolls in Need Before Greed loot mode.

Jetzt im Forum über dieses Thema diskutieren (7) »