Patch 6.0.3 Hotfixes vom 17. Dezember 2014

Und täglich grüßt der Hotfix-Gnom: Erneut gab es einige Fixes für Probleme mit Warlords of Draenor. Allen voran spielt hierbei auch die Garnison wieder eine Rolle. Insgesamt fallen die Fixes heute aber kürzer aus.

In der Frostwallmine sollten nun die Minenwachen mit dem Level des Charakters skalieren. Des Weiteren sollten die Minenwachen in der Stufe 3 Mine nun deutlich mehr Leben haben und mehr Schaden austeilen. Beim Magier überträgt Kristallprisma nun nur noch 75% des gesamten Schadens in kritische Trefferwertung und nur noch 50% in Mehrfachschlag im PvP.

Beim Hexenmeister ist ein Hotfix im Test, der die Abklingzeit von Verwüstung auf 20 Sekunden senken soll (vorher 25 Sekunden). Der Beutel voller wilder Mysterien enthält nun garantiert einen Gegenstand aus einem Heroischen Dungeon mit einem Gegenstandslevel von 630 für die jeweilige ausgewählte Beutespezialisierung eines Charakters.

Im Hochfels kann der Schlächter nun eine Grüne Wintermütze droppen. Bei Farnspore sollten nun Elemente wie die Pilze im Mythischen Modus auch in größerer Entfernung besser sichtbar sein. Außerdem wurde ein Fehler behoben, der dazu führen konnte, dass die Ogronzwillinge beim Pullen despawnen und dadurch der Kampf gegen Kaiser Mar’gok im mythischen Modus nicht korrekt funktionierte.

Zitat von: Rygarius (Quelle)

December 17

Garrisons, Followers, and Outposts

  • Garrison Buildings
    • Frostwall Mines: Mine Guards should now scale with the player’s character level.
    • Frostwall Mines Level 3: Mine Guards now have significantly more health and damage.

Classes

  • Mage
    • Talents
      • Prismatic Crystal now transfers only 75% of total damage on Critical Hits, and transfers only 50% of total damage on Multistrikes while in PvP combat.
  • Warlock
    • Destruction
      • [Hotfix currently in-testing] Havoc now has a base cooldown of 20 seconds (down from 25 seconds).

Creatures and NPCs

  • Zidormi in Dustwallow Marsh should now correctly send players back in time to visit old Theramore.

Dungeons, Raids, and Scenarios

  • Satchel of Savage Mysteries now has a guaranteed chance to award a piece of Heroic Dungeon loot (item level 630 rare) appropriate for the character’s loot specialization.
    • Developer Commentary: We’re aware of excessive queue times for Heroic Dungeons. To help players have a better experience in Dungeon Finder, we’re expanding the rewards for Satchel of Savage Mysteries to award Heroic Dungeon loot in addition to the guaranteed Augment Rune, and a chance to contain a mount, Follower enhancement token, Battle Pet, or Battle-Stone. The satchel will remain Bind on Account and we’ll continue to monitor Dungeon Finder queues and iterate as needed to ensure a great experience for everyone.
  • Raids
    • Highmaul
      • The Butcher now has a chance to drop a Green Winter Hat.
      • Brackenspore: Elements of the fight, such as hostile fungus and beneficial mushrooms should now be visible from further away during the encounter on Mythic difficulty.
      • Twin Ogron: Resolved a situation where pulling Twin Ogron and having them despawn could cause the Imperator Mar’gok encounter to not work correctly on Mythic difficulty.

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