Tier-18-Sets: Anpassungen an zahlreichen Setboni der Klassen

Am Mittwoch, den 24. Juni 2015, kommt WoW Patch 6.2 auf die Live-Server. Jener bringt neben dem Tanaandschungel, der Werft und den Bonus-Ereignissen auch noch eine neue Raidinstanz ins Spiel: die Höllenfeuerzitadelle. In jener könnt ihr dann die neuen Tier-18-Sets erbeuten.

Die Klassensetboni der Tier-18-Sets wurden nun ein letztes Mal vor dem Release des Contentpatches angepasst. Dies gab Game Designer Ion ‘Watcher’ Hazzikostas im amerikanischen WoW-Forum bekannt.

Hier wurden vor allem die Zahlen noch ein wenig justiert, so dass beispielsweise der kritische Trefferschaden beim Zweierset für Frost-Todesritter nur mehr um 6% anstatt um 10% erhöht wird. Die Tempowertung wurde ebenfalls von 5% auf 3% heruntergesetzt.

Der Viererbonus für Gleichgewichts-Druiden erhöht den zusätzlichen Schaden nur mehr um 6% und Wildheitsdruiden erhalten beim Zweierset nur mehr eine Chance von 90%, dass Omen der Klarsicht ausgelöst wird. Vorher waren es 133%.

Weitere Änderungen betreffen die Sets von Magiern, Mönchen, Vergeltern, Schatten-Priestern, Schurken, Verstärkungs-Schamanen, Hexenmeistern und Kriegern.

Zitat von: Watcher (Quelle)
We’ve made some changes to Tier 18 set bonus power based on feedback and data from raid testing during recent weeks. Any balance tweaks to sets, trinkets, or class abilities, will be documented in hotfix notes alongside the official patch release.

In any case, here are details on what changed:

Death Knight
  • Frost 2pc: Crit damage bonus reduced to 6% from 10%; Haste bonus reduced to 3% from 5%.
  • Druid

  • Balance 4pc: Damage bonus reduced to 6% from 8%.
  • Feral: 2P bonus to Omen of Clarity proc chance reduced from 133% to 90%
  • Mage

  • Arcane 2pc: Damage of all summons reduced approximately 40%.
  • Frost 4pc: Water Jet duration bonus increased to 10 sec from 4 sec.
  • Monk

  • Windwalker 2pc: Combo Breaker chance reduced to 30% from 40%.
  • Paladin

  • Retribution 4pc: damage bonus reduced to 5% from 6%.
  • Priest

  • Shadow 4pc: Multistrike bonus increased to 20% from 16%.
  • Rogue

  • Subtlety 2pc: Vanish damage bonus increased to 30% from 10%.
  • Shaman

  • Enhancement 4pc: Maelstrom damage bonus reduced to 5% from 8%.
  • Warlock

  • Affliction 2pc: Chance to extend Drain Soul reduced to 10% from 30%
  • Demonology 2pc: Demon damage bonus increased to 4% from 3%.
  • Warrior

  • Fury 2pc: Critical strike bonus to Wild Strikes increased to 100% from 50%
  • Fury 4pc: Cooldown reduction to Recklessness increased to 25 sec from 20 sec.
  • Arms 2pc: Chance to reset Mortal Strike increased to 100% from 60%
  • Protection 4pc: Bonus to Shield Barrier reduced from +200% to +100%.
  • Jetzt im Forum über dieses Thema diskutieren (0) »